Közösen fejleszt hidrogén meghajtást a Mercedes és a Volvo
2020.05.05. 08:05 // @Gábor // 0 hozzászólás
A fenntartható közlekedés és a karbonsemleges Európa víziója összehozta a haszongépjármű-ipar két vezető vállalatát, a Daimler Truck AG-t és a Volvo Csoportot. A két cég előzetes, nem kötelező érvényű megállapodást írt alá egy új közös vállalkozás létrehozásáról, melynek célja az üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése, gyártása és forgalmazása, főleg a tehergépjárművek felhasználási területén belül.
„A közlekedés és a logisztika folyamatosan mozgatja a világot, és a szállítás iránti igény továbbra is növekszik. A szén-dioxid semleges közlekedés elérhető egyrészt elektromos meghajtású vonatokkal, ahol az energia akár akkumulátorok segítségével, akár a hidrogén elektromossággá való átalakításával állítható elő. A teherautók esetében, hogy megbirkózzanak a nehéz terhekkel és a nagy távolságokkal, az üzemanyagcellák fontos szerepet töltenek be. Ez egy olyan technológia, amelyben a Daimler jelentős tapasztalatot szerzett a Mercedes-Benz üzemanyagcelláján keresztül az elmúlt két évtizedben. Ez a közös kezdeményezés a Volvo Csoporttal mérföldkő az üzemanyagcella-meghajtású teherautók és buszok fejlesztésében”
— mondta Martin Daum, a Daimler Truck AG igazgatóságának elnöke és a Daimler AG igazgatóságának tagja.
A két gyártó 50-50%-os partneri részesedésével független, autonóm szervezetként vesz részt az új cég életében úgy, hogy minden más területen továbbra is versenytársai lesznek egymásnak. Erőik egyesítésével csökkenthetőek a fejlesztés költségei, valamint felgyorsítják az üzemanyagcellás rendszerek piacra dobását a nehéz teherfuvarozáshoz kapcsolódó szegmensben.

A közös cél az, hogy mindkét társaság sorozargyártású üzemanyagcellás tehergépjárművekkel rendelkezzen az évtized második felében. Ezen túlmenően az autóipari és a nem autóipari felhasználás egyéb esetei szintén részét képezik az új közös vállalkozás hatályának.
A vállalkozás a németországi Nabernben működik, mely jelenleg a Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH székhelye. Gyártóüzemei Németországban és Kanadában vannak.

Az aláírt előzetes megállapodás nem kötelező érvényű. A végleges megállapodást várhatóan a harmadik negyedévre várják, és 2020 végéig lezárulnak a tárgyalások.
Borítókép: Daimler
Vélemény, hozzászólás?