A Hyundai lelépte a Toyotát

2020.03.05. 07:03 // @Gábor

A hidrogénautók piaca még jellemzően egy kiaknázatlan terület. Magyarországi viszonylatban néhány autós magazin weboldalán megjelent cikken kívül nem nagyon lehet találkozni a témával. A nagyobb autógyártók viszont érzik a piaci rést, és ezzel együtt próbálják erősíteni a pozíciójukat. Senki nem akar lemaradni.

Az éghajlati válság kezelésében nagy szerepe lehet a hidrogén-technológiák elterjedésének. Ebben a Toyota mindig is az élen járt. A gyártók körében etalonnak számít, hiszen a japán cég úttörő a technológia fejlesztésében és népszerűsítésében. 2014-ben, amikor megjelent a “jövő” névre hallgató Mirai, mindenki tág pupillákkal nézett rá.

Első generációs Toyota Mirai – forrás: toyota.hu

A Toyota azóta is a piac vezető szereplője volt egészen mostanáig. A Jato elemző cég szerint ugyanis a japánok a tavalyi évben alig több, mint 2000 darabot adtak el a Mirai-ból. Ezzel ellentétben a Hyundai a 2018-ban megjelent Nexo-ból majdnem ötezret értékesített!

hyundai nexo 2018
Hyundai Nexo 2018 – forrás: hyundainews

Hogyan lehetséges ez?

Két tényező is közrejátszik ebben – írja a Der Spiegel. Az egyik, hogy Dél-Koreában az állami támogatás olyan mértékű, hogy a 60-70 ezer eurós katalógusárat nagyjából a felére redukálja. Ezzel az államnak nem titkolt célja, hogy ezt a típust népszerűsítse a többivel szemben. A másik pedig, hogy a 2019-es Tokiói Autószalonon a Toyota kiállította a Mirai második generációját, így a potenciális vásárlók közül sokan kivárnak az új modell bevezetéséig, hiszen az új Mirai nagyon ígéretes és izgalmas.

Egyelőre keveset tudunk erről az új generációról, de a Toyota nagyon elszánt. A korábbi eladásokkal ellentétben a jövőben 30.000 modell gyártását és értékesítését tervezik, amivel újra átvehetik az őket megillető helyet a dobogó legfelső fokán.

Borítókép: Pixabay

Molnár Gábor